- הלכה מחשבה ומוסר
- פרק ה - אורות ישראל המבואר
לימוד השיעור מוקדש לרפואת
יוסף בן גרציה
עד תור הגאולה העתידה השפענו על העולם רק לימודי חובות, מוסר וצדק היוצא מדעת אלהים אמת. וחובות אין העולם חפץ לקבל, ואם הוא מקבל נשאר בלב טינא על המעורר הראשי לידיעת החובה, שאינה נותנת להנפש הברברית להתפשט בכל מאוייה. אבל בבא התור של אור העולם להגלות, יודע לעולם, שדרכי החיים של העונג האמיתי אנחנו משפיעים בעולם, את אושר החיים הנותן לו את ערכו, אשר מבלעדו הוא שלול כל ערך. ועונג ואושר זהו דבר השוה לכל, עכ"פ לחשוק בו, ואת המקור המשפיע אושר ועונג מכבדים ומחבבים, וע"כ "יחזיקו עשרה אנשים מכל לשונות הגויים בכנף איש יהודי".
עד דור הגאולה עמ"י לא נותן לצדדים הברבריים באנושות לצאת לפועל ולכן יוצר כעס על יראל שחוסמים את הכוחות הנמוכים.וזה דווקא במציאות כזאת שהעולם נמוך ומקולקל אבל כאשר העולם הולך ומתעלה ומתרפא מן הרשעות והברבריות הרי שהעולם ידע שישראל משפיעים דרכי חיים של עונג ואת אושר החיים שמבלעדו אין כל ערך ומשמעות ואז יחשקו האומות בישראל שמשפיעים עונג. וזה יקרה רק כאשר עמ"י יגלה בעצמו את האמונה בצורה שלמה ומתוך כך זה יאיר לכל העולם.
פרק ה פסקה ז
הרב ש. יוסף וייצן | איר תשס"ט
פרק ה פסקה ד
הרב ש. יוסף וייצן | איר תשס"ט
פרק ה פסקה יא
הרב ש. יוסף וייצן | איר תשס"ט
פרק ה פסקה א
נושא הפרק: ישראל ואומות העולם
הרב ש. יוסף וייצן | איר תשס"ט
מהו הכח שמוציא את עם ישראל ממשבר?
למה יש כיסויים מיוחדים למשכן בזמן מסעות בני ישראל?
מהו הדבר המרכזי של ארץ ישראל?
ראש השנה בשבת: מה מחליף את התקיעות?
משמעות המילים והדיבור שלנו
הפסוק המיוחד והמשונה בתורה
קילוף פירות וירקות בשבת
מהו פרוזבול וכיצד הוא שומר לנו על הכסף?
אנחנו בצד של החזקים!
האם מותר לפנות למקובלים?
איך עושים קידוש?